Trödelmarkt i Leer

Få men gode utstillere på Trödelmarkt i Leer i forrige helg. Det er like greit fordi jeg tror jeg må ha dette på fanget fra Emden til Haugesund – det er ikke mer plass i bilen. Tema for denne handleturen var vist blå og hvit. Det skjer av og til men du merker ikke det før du har kommet hjem.

Fatet her med «Frelsesarmeen dame», som jeg sa til mannen min (ikke løye han tror jeg har Alzheimer), kom med en lang forklaring fra selgeren.  Jeg måtte vite at dette var bilde av den ekte Frihetsgudinnen fra USA – det var ikke bilde av den i Paris. Hadde jeg sagt til han at jeg bodde ikke 20 km fra der kobber til gudinnen var lagt så hadde han sikkert duttet i bakken.

Mer hvite vaser … og en koselig brett i porcelain.

En tøffe liten vase fra 70  tallet som gå gått i lag med kinesisk soldatene.

Koselig ender i alle farger

En fine antikk handelkorg – den må være den letteste korg jeg har sett.