Funn fra Leer

Jeg har over det siste halve året blitt forelsket i det som kalles Fat Lava og Volcanic glasur. Over juleferie besøkte jeg flere av NMS Gjenbruk butikkene og fant massevis av blomsterpotter og fat som måtte bare få et nytt hjem. Jeg fullt opp vinduskarmene med de og skulle gjerne hatt flere.  

Loppis funn #german #pottery #gjenbruk #norway

A post shared by Kimberly Frøiland (@kimberlyfroiland) on

 Interessert i tysk 70 tallets keramikk? Mer info her fra AnSeTa og hjelp til identifiserer merkene fra ICD.

Forrige helg var det marked i Leer og som alltid så blir det flere turer til bilen før jeg kommer meg helt rundt hele hallen. Leer-folket har noen av det fineste ting og så er de mer fornuftig med prising enn i Emden. Jeg fikk brukt litt Tysk utover det vanlig «Hallo» «Wie viel?» «Wie viel für all diese zusammen?» (og den bruker jeg mye skal si deg) og «Tschüs». Det var en som hadde flere bisque vaser som jeg fikk skrekkelig lyst på. Selvfølgelig måtte vi prute lite gran da det er neste dårlig manerer å akseptere prisen. Du må ikke tro at Tyskere er så langt kulturelt fra disse landene de feriere i. Det bør en tyrker i alle tyskere. Prut i vel og da blir alle glad, har jeg lært. Så vi prutet og jeg kom til å si at jeg hadde tenkte å selge vase i Norge – da fikk jeg en kjempe god deal og den, som alltid, deler jeg videre med dere.

