Siste sjanse flohmarkt tur

Forrige helg hadde Emden flohmarkt i Nordsjøhallen og jeg kom over et koselig par jeg har handlet hos flere ganger. De har en god variasjon i varer og store mengder slik at jeg trodde de solgt profesjonelt. Når vi stoppet så hilste de og Fruen kom bort våt i øyene for å beklage at hun var opprørt. Hun hadde nemlig solgt pelsen for en alt for lave pris. Årsaken forstår jeg ikke da hun snakker bare Plattdeutsch og jeg har kun lært litt Hochdeutsch. Men hun var veldig lei seg, det kunne alle ser og basert på lukten drev med litt selv medisinering. Skål!

Hun blir veldig glad da jeg ville kjøpe den fine vintage juletrepynt hun hadde tatt varer på i minste 40 år. Hun hadde en skjønne Weihnachtspyramide som fanget blikket men den var ikke hel så jeg måtte ikke betale den var eine Geschenk. Schöne weihnacht. Den manglet noen faner men søt var den og  erstatningsdeler er lett å finne.

En kjappe tur til Groningen for å besøke MamaMini og ser om de hadde en runde eik bord til en snille søskenbarn som lengter etter kontinentelsk møbler. Der blir dessverre ingenting denne turen heller Hanne, Sorry! Men bilen blir full selv om det gikk ikke så mye penger. Store korg, et trillebord som minnet meg om den nye RÅSKOG fra IKEA , og flere metallbokser. Det var vel ikke et sjokk det. Tror jeg har teboks til hele Norge snart på lageret mitt. Når blir det nok? Nei, det vet ikke jeg.

 

 

Franskeblomster stativ til hagen og en store flettet eple korg.

 

Store metallboks for å gjemme ting oppi og mer enn en fuglebur – vet ikke hvorfor jeg fikk dilla på de plutselig men det er vel kjekt med litt kvister og grønneplanter i.

Store røde lykt. Kunne blitt fint på en trapp.

Det er ikke mer enn 11 dager før Julemarked åpner og jeg har nok å selge. Håper det blir noen som vil kjøpe. 🙂

Hilsen

Tante Pus

